Copenhagen Fashion Week har fundet sin nye direktør
Efter en grundig ansættelsesproces, hvor mange dygtige ansøgere meldte deres kandidatur, har bestyrelsen i Copenhagen Fashion Week nu fundet en ny direktør, som dermed overtager ansvaret for driften og videreudviklingen af Københavns modeuge.
Det skriver brancheforeningen Dansk Mode & Textil i en pressemeddelelse.
Det bliver 35-årige Cecilie Thorsmark, som senest 1. november tiltræder som Copenhagen Fashion Weeks adm. direktør.
Hun kommer fra en stilling som kommunikationsdirektør i Global Fashion Agenda, ligesom hun tidligere har været presse- og kommunikationschef i Danish Fashion Institute og netop Copenhagen Fashion Week.
- Det har været en god ansættelsesproces, og jeg er meget imponeret over det stærke ansøgerfelt. Jeg er dog ikke et sekund i tvivl om, at Cecilie Thorsmark har den helt rette profil til at videreføre det flotte arbejde, hendes forgængere har udført for Copenhagen Fashion Week. Derudover har det i hele ansættelsesprocessen stået krystalklart, at Cecilie har store ambitioner for Copenhagen Fashion Week, og at hun har en klar plan for at føre dem ud i livet. Jeg glæder mig meget over, at Cecilie har sagt ja til at vende tilbage til Copenhagen Fashion Week, siger Cecilie Ingdal, chefredaktør for ELLE Danmark og bestyrelsesmedlem i Copenhagen Fashion Week.
Cecilie Thorsmark har et indgående kendskab til modebranchen, som har været omdrejningspunktet for hele hendes karriere.
Derudover har hun et vidtforgrenet netværk i både ind- og udland og omfattende erfaring med at arbejde med mange forskelligartede interessenter.
- Cecilie Thorsmark har dyb indsigt i, hvad det vil sige at drive en modeuge, ligesom hun besidder gode kommunikative evner og har en stærk international profil. Hun er vant til at arbejde i en international organisation, taler flere sprog flydende og har en imponerende historik, når det kommer til at tiltrække international interesse for events på dansk grund. Copenhagen Fashion Week er allerede en international begivenhed, men jeg er overbevist om, at Cecilie kan bidrage til at styrke den position yderligere, siger Thomas Klausen, adm. direktør i brancheorganisationen Dansk Mode & Textil og næstformand i Copenhagen Fashion Weeks bestyrelse.
Copenhagen Fashion Week er Nordens største modeuge, som afholdes to gange årligt.
Copenhagen Fashion Week gennemgik i 2017 en større strategiproces med henblik på at udbygge den position, og her kommer den nye adm. direktør til at spille en nøglerolle. En opgave hun ser frem til.
- Jeg er henrykt for at vende tilbage til Copenhagen Fashion Week. Jeg glæder mig meget til at påtage mig det store ansvar, der ligger i at videreudvikle, styrke og fremtidssikre modeugen. Jeg mener, at Copenhagen Fashion Week har et endnu større potentiale, og derfor vil jeg blandt andet arbejde for at styrke modeugens bæredygtige profil og skabe en international platform med skandinavisk mode som drivkraft, siger Cecilie Thorsmark.
Cecilie Thorsmark er uddannet Cand.merc. i Marketing Communications Management fra Copenhagen Business School og har de seneste to år været kommuniaktionsdirektør I Global Fashion Agenda.
Parallelt med offentliggørelsen af den nye adm. direktør udtræder bestyrelsesformand Jacob Kampp Berliner af bestyrelsen.
Han erstattes af den nuværende næstformand Thomas Klausen, som vil fungere som bestyrelsesformand indtil den kommende generalforsamling.